Aragorn
Aantal berichten : 22 Naam : Julya
| Onderwerp: Schrijf van je af! do okt 06, 2016 11:20 am | |
| Goed, omdat ik dit echt even nodig had, en het beter is geworden dan ik dacht, open ik dit topic. Een lucht je hart/ schrijf van je af topic! Hier onder het gene waar ik mee zit/zat: - Spoiler:
Alle mensen houden van dromen. Dromen doen ons de werkelijkheid vergeten en laten ons een compleet andere wereld binnenstappen. Maar, die mooie dromen kunnen zó omslaan naar nachtmerries. Maar hey, wees gerust, als je wakker wordt stopt het. Meestal dan. Soms ook niet. Soms blijven de beelden bij je als je wakker wordt. Wanneer je dan over straat fietst en er een auto op je afkomt, zie je in gedachten de auto recht op je af komen, geen vaart minderen en je raken, terwijl in werkelijkheid de auto gewoon linksaf slaat, een andere straat in en nooit in de buurt is geweest om je te raken. In het begin zal je daarvan schrikken, dat is ook normaal. Maar hoe vaker het voorkomt, hoe sneller je weet welk beeld waar is en welk beeld het gedachte beeld is. Misschien ben je erg onzeker. Dan kan het zijn dat je mensen ziet praten op de gang. Ze kijken naar je, lachen en wijzen. Of toch niet? Is dat toch het gedachte beeld?
Dit is nu al een tijd hoe ik door het leven ga. Ik zie auto’s op me af komen, wat niet klopt, ik zie mensen me uitlachen, wat helemaal niet echt is. Ik vat berichten via whatsapp of chat gesprekken vaak sneller negatief op dan zou moeten. Wat ik ook vaak hoor is dat ik een soort google translate in mijn hoofd heb. Als je bijvoorbeeld een zin vertaald vanuit het Engels, naar Italiaans en dan weer naar Engels, staat er een compleet andere zin. Zo gaat het er ook aan toe in mijn hoofd. Ik maak er snel wat anders van, ik ga opzoek naar de reden waarom iemand dat zegt. Meent hij het wel? Of zegt hij het om me niet onzeker te maken? Waar zou ik dan onzeker over moeten zijn? Vind hij me dom? Etc, etc.
Deze tekst schrijf ik zowel voor mezelf als voor anderen. Het was fijn voor mezelf om even door te hebben hoe mijn hoofd nou precies werkt. Wat me onzeker maakt. Ik denk dat ik het grootste deel nu wel begrijp. En, ik wil graag laten merken aan mensen die hetzelfde hebben, dat ze niet alleen zijn. En tenslotte aan mensen die het niet zo goed begrijpen, dat die er wat meer begrip voor krijgen. Ook voor de mensen die het maar in heel lichte vorm hebben.
|
|